Viienda autoga absoluutsesse tippu
Meil on rõõm teatada, et 2012. aasta võistlused on lõppenud suurepäraste tulemustega ning hooajale võib kuldse joone alla tõmmata.
20. augustil, Eesti Vabariigi taasiseseisvumispäeval tituleeriti Tallinna Tehnikakõrgkooli ja Tallinna Tehnikaülikooli tudengid Ungari võistluse 2012. aasta meistriteks. Saavutatud tulemus ei ole kaugeltki juhuslik, vaid aastate pikkuse pingutuse ning järjekindluse realiseerimine. Näitasime maailmale oma võidupotentsiaali juba käesoleval aastal Inglismaa Silverstone’i ringrajal, kus olime kestvussõidu kiireim auto. Esikoha röövinud karistus starti hilinemise eest oli suureks motivaatoriks võitlemaks Ungaris meie jaoks juba kohustuslikuks saanud üldvõidu nimel. Teades vormeli võimekust rajal, investeerisime suure panuse auto äriplaani ja maksumuse esitlemisse ning töö kandis vilja. Seljatasime Saksamaa ülikoolide insenerid, võites kokkuvõttes esikoha ka teoreetilistes kaitsmistes. Läbi Eesti Rahvusringhäälingu antud lubadus võita Ungari võistlus on ellu viidud ning emotsionaalse pinge langust nauditakse täiel rinnal.
Järgmiseks verstapostiks meie võistluskalendris oli Baltic Open’i võistlus Saksamaal, kus olime võtnud oma kohustuseks võita kolmandat korda FS Team Tallinna ajaloos võistluse esikoha karikas. See loob meile võimaluse teistkordselt korraldada võidusõit Eestimaa pinnal. Käesolevaks hetkeks on loomulikult selja taga ka Saksamaal toimunud Baltic Open, kust karjuva internetipuuduse tõttu ei õnnestunud ühtegi operatiivset sõnumit teieni tuua. Baltic Open on mitteametlik võistlus Formula Student vormelautodele, mille kutsus ellu 2003. aastal meie naabermeeskond Helsingist. Võistlust korraldab eelneva hooaja võitjameeskond oma koduradadel. Korraldamisõiguse teatepulka on võimalik ka loovutada 2. või 3. kohale tulnud meeskonnale ning meie edastasime enda korraldusõiguse 2011. aastal rootslastele kuna ei pidanud mõistlikuks kaks aastat järjest samas kohas võistelda.
Sel aastal toimusid võistlused Saksamaal Darmstadis – 2011. aasta Baltic Openi võitjate kodus. Antud võidusõidu teeb eriliseks fakt, et seal saab osaleda ka kõigi varasemate autodega, mis meeskonna ajaloo jooksul ehitatud. Meile tähendas see külaskäiku TTÜ muuseumisse, kust lunastasime enda 2010. aasta kaunitari. Samuti puhusime hääled sisse kõige esimesele tudengite poolt ehitatud vormelile, kurikuulsale FEST08-le. Uunikumidega tegelemine ja võistlemine jäi meeskonna veteranide kanda, kes ei ole enam meeskonna aktiivsed liikmed.
Kolme võistlusautoga olime esindatud ka eelmisel aastal Rootsis Karlstadis, kuid sel aastal andsime konkurentidele oluliselt suurema lahingu. Baltic Open’i võistlusel jagatakse punkte ainult auto ja juhi sooritusvõime eest, jättes kõrvale teoreetilised teadmised ja oskused. Võistluspaika jõudes teadsime, et Ungaris tehtud esikoha tulemus võimaldab FEST 12-l võtta Saksamaalt täismäng. Mitteametlikult oligi uusim auto konkurentidest üle kõigil neljal alal, kuid sportlik ebaõnn ja suured riskid tähendasid skid pad’is ja sprindis esikohtade loovutamist, kuna sõideti maha mõned koonused. Mootorispordis “agad” ja “oleksid” ei loe. Stabiilsus ja töökindlus tõid FS Team Tallinnale juba kolmanda üldvõidu Baltic Openi’lt kindlalt koju. Suurima üllatuse vormistasid veteranid, kelle märkimisväärne esitus kestvussõidus tõi kolmanda poodiumikoha 2010. aasta võistlusautole. Kaugele maha ei jäänud ka FEST 08, võideldes välja neljanda positsiooni. Formula Student Team Tallinna meeskonnale tähendab see suurt kordaminekut ja võtame seda kui meeskondlikku kolmikvõitu.
Kokkuvõtvalt võib öelda, et 2012 hooaeg tõestas meie kuulumist Formula Studenti maailma absoluutsesse tippu. Aitäh kõigile, kes on aastate jooksul oma panuse andnud – võit on aastate pikkuse kompromissitu töö vili. Igal aastal oleme võtnud eelneva kogemuse ja teinud suured hüpped edasi. Kui esimesel aastal saavutati kohe parima uustulnuka tiitel ei uskunud paljud, et tegemist võiks olla esimese aasta autoga. Täna oleme näidanud, et juba tohutult populaarseks ja professionaalseks saanud Formula Student’is on võimalik absoluutsesse tippu jõuda vaid viie aastaga. Seda mitte suure eelarve, meeskonna või tööstustoega vaid lihtsalt puhta ja järjepideva tööga.
Täna saame öelda, et see energia ei ole läinud tühja!