MEESKONNA LOOMINE

FS Team Tallinn hooaeg 2006/2007

 

Eestis hakkas Formula Studenti idee levima 2005. aasta alguses, kui TTÜ autotehnika üliõpilane Sten Soomlais tutvustas Formula Studenti olemust Mootorispordi Tehnikaseminaril TTK-s. Samal kevadel valmisid 2 esimest lõputööd Formula Studenti teemadel.

Toetudes 2005. ja 2006. a. TTÜ-s ja TTK-s edukalt kaitstud Formula Studenti temaatikat  kajastavate lõputööde kogemusele ning Helsingi Stadia Polütehnikumi FS meeskonna külastusest saadud innustusest moodustati 2006. a. oktoobris Tallinna Tehnikaülikooli ja Tallinna Tehnikakõrgkooli transporditehnika ja tootearenduse tudengitest koosnev ühine Formula Student meeskond. Ettevõtlikud õppejõud Janek Luppin ja Risto Kõiv organiseerisid asjast huvitunud tudengitele esimese kokkusaamise, kohaletulnute arv oli küll suur, kuid kahanes kiirelt ning alles jäid ainult asjast tõsiselt huvitunud, kes moodustasid meeskonna tuumiku.
Meeskond seadis endale esimese aasta eesmärgi eesmärgi osaleda 2007. a. juulis Formula Student lõppvõistlusel Inglismaal klassis III ning hankida sellega piisav kogemustepagas, mis on aluseks töökindla prototüüpauto ehitamisele ja võistlemisele juba 2008. a. klassis I. Klassis III osalemine eeldas virtuaalse prototüübi loomist, lahendati auto üldkontseptsioon,
kolmemõõtmiliste mudelitena projekteeriti veermiku komponendid, piduri- ja
rooliseade ja katmiku kolmedimensioonilistest virtuaalsetest mudelitest, koos nende konstruktsiooni ja kulu kirjeldavate aruannetega.

12.-15. juulil 2007 Silverstone’i ringrajakompleksis peetud võistluses tutvustas meeskond kohtunikele oma vormelauto virtuaalset prototüüpi. Võistkonnal tuli enne võistlust koostada ja esitada auto kohta tehniline dokumentatsioon, mis kajastab auto tehnilisi lahendusi ja kirjeldab ka teatud sõlmede valmistamise tehnoloogiat ja hinnakalkulatsiooni. Võistkonnal tuli esitada kolm presentatsiooni tutvustades auto üldkonstruktsiooni, projekteeritud sõlmede valmistamistehnoloogiat ja hinnakujundust ning projekti tervikuna.  Igale presentatsioonile järgnes ligi tunniajaline detailne diskussioon kohtunikega, mis pidi välja selgitama valitud lahenduste põhjalikkuse ja otstarbekuse. Lisaks oli igal võistkonnal oma boksiala, kus sai oma projekti presenteerida kõigile huvilistele. Samuti sai jälgida vaatemängulisi klass I autode võistlusi ning tutvuda juba valmisautode tehniliste lahendustega ja luua kontakte erinevate ülikoolide võistkondadega.

Meeskond naases klassis III saavutatud neljanda kohaga 15 osalenud meeskonna seas, kusjuures esikolmiku moodustasid kogenenumate võistkondade nö. B-tiimid.