Täna, 60 aastat tagasi 1958. aastal, 5. oktoobril, veeres Leningradis, Nevski ringrajal esimest korda Estonia-nimeline vormelauto. Projekti algatajaks oli Ants Seiler, kelle eestvedamisel võidusõiduautosid Tallinna Autoremonditehases nr 1 ehitati.
Estonia oli tollel ajal kiireim auto ringrajal ning ühtlasi tegi ka koheselt raja rekordi Nevski ringrajal. Sellest saavutusest sai Seiler innustust juurde ning 1959. aasta suveks oli valmis kaks vormelautot – Estonia 2 ja 3. Nende esimene start oli Minskis NSVL meistrivõistlustel. Seal sai Estonia vormeli pikem edulugu alguse. 2001 aastal ehitati viimane Estonia, mis ehitati ümber E-26st ning sai enda koondnimeks Estonia 26-9. Eestis on kokku toodetud 1331 vormelautot. Sellega jääb selja taha palju avastamist, arendustööd ja edulugusid.
6 aastat hiljem, 2006 aastal alustas tudengivormeli sari, mis on Eesti vormelitööstuse tegevuse edasikandjaks. Vormelautot Estonia ja tudengivormelit ühendab Juhan Sein. Tema on üks eestvedajaid, kes pani aluse tudengivormeli sarjale ning Estonia vormeli aegadel võistlusauto seeriatootmisele. Tänu temale on siiani vormelautode ehitamine jätkunud Eestis tudengivormeli sarja näol. Viimaste aastatega on meeskonna populaarsus kasvanud ning noored hakkajad insenerid saavad kogemuse veelgi kiirema ja tehniliselt uuenduslikkuma vormelauto ehistamise.
Täna 4. oktoobril kogunesid kõik juubeliaastaga seonduvad inimesed kokku Tallinna Raekotta, et tähistada Eesti vormelauto sünnipäeva. Kõnesid pidasid Tallinna linnapea Taavi Aas, seejärel Juhan Sein, kes rääkis vormelauto Estonia ajaloost ning lõpetuseks Indrek Petjärv, kes kõneles rääkis olevikust ja tulevikust ning tudengivormeli tähtsusest.