Eesti võõrustas Baltic Open võistlust
Edukas võistlus Baltic Open 2009 värskelt selja taga, astus TTK ja TTÜ tudengivormeli meeskond FS Team Tallinn septembris 2009 uude õppeaastasse. Otsustati jätkata vastvalminud vormelauto FEST09 arendamist, seda võimaldas auto õnnestunud ning konkurentsivõimeline üldkontseptsioon. Tegevuskavasse võeti põhjalik arendustöö ning mitmete sõlmede ja lahenduste mahukas analüüs, eesmärgiks detaillahenduste optimeerimine ning uute ideede uurimine kaalusäästu ja parema jõudluse saavutamiseks.
Arendustöö on puudutanud paljusid auto sõlmesid, enim tasub vast esile tõsta mootoriga tehtud tööd, jätkuvaid ponnistusi süsinikutehnoloogia tundma-õppimisel või rehvivaliku ning auto reaalse sooritusvõime vaheliste mõjude uurimist. Kui eelnevatel aastatel on meeskond olnud esimese poole suvest hõivatud uue vormeli võistlusküpseks viimistlemisega, andis teistsugune lähenemine võimaluse keskenduda 2010. aasta suvel senisest enam võistlussooritustele. Plaanidesse võeti kahel suurel võistlusel (Formula SAE Michigan USAs ning Formula Student Silverstone’is Suurbritannias) osalemine ning võistluse Baltic Open korraldamine.
Maikuus toimunud FSAE Michigani võistlusel pälvis vahepeal nime FEST10 saanud auto oma viimistluskvaliteedi, atraktiivse disaini ning mitmete lahendustega kohtunike ja konkurentide seas palju tähelepanu. Väga paljulubavaks osutus ka auto potentsiaal kahel esimesel dünaamilisel katsel, kus kiirenduses sõideti 120 registreerunud võistkonna seas välja 4. koht ja kaheksakujulisel SkidPadi rajal 9. koht; dünaamiliste katsete kokkuvõttes andis see enne sprinti ja kestvussõitu kokku 4. koha. Sprindivõistlusel tekkisid aga kiirelt süvenevad mootoriprobleemid, mille tagajärjel lakkas töötamast 3. silinder; probleemidest hoolimata suudeti välja sõita 24. tulemus.
Mootori lahtivõtmisel paljastus tõrke põhjusena purunenud klapp, mis oli rikkunud ka silindri, kolvi ja plokikaane. Kuna varumootorit ei olnud võimalik leida, pingutas meeskond terve öö, püüdes olemasolevat võimaluste piires parandada. Tänu mitmetele kohapeal mõeldud ebatraditsioonilistele lahendustele õnnestus mootor lõpuks käima saada ning auto jõudis täpselt minut enne kestvussõidu sulgemist starti.
Vigastatud mootoriga ning seejuures küllalt head kiirust näidates õnnestus esimene pool võistluse distantsist läbida, kuid peale juhtide vahetust ei olnud autot aga võimalik enam kõrvalise abita käivitada ning sõit tuli paraku katkestada.
Kokkuvõttes saavutati 120 võistlusele registreerunud meeskonna hulgas 40. koht.
Lisaks vapustavale kogemusele õnnestus meil leida ka väga palju sõpru ja kontakte Põhja-Ameerika mandril. Oma uueks sõprusülikooliks võime kindlasti lugeda Michiganis asuva Oaklandi ülikooli, mille vormelimeeskonnaga toimus tõeline vennastumine.
Suviseid tulemusi vaadates saab meeskonna pingutusi igati positiivselt hinnata. Mõru katkestamine maikuisel Michigani võistlusel ei olnud küll hooajale parim võimalik algus, kuid jättes mootoririkke kõrvale, võis auto suutlikkuse üle siiski rõõmu tunda ning meeleolud Suurbritannia võistluse eel olid positiivsed.
Tõepoolest, Ameerikas demonstreeritud kiirus oli Silverstone’is olemas, kuid tehnika pidas seekord vastu ning FEST10 tõusis kindlalt esimese tosina sekka pea kõigi võistlusalade arvestuses.
Kokkuvõttes saavutatud 7. koht 76 osavõtjaga rahvusvahelisel võistlusel viis meid sinna, kuhu jõudmisest aasta-kaks varem vaid unistanud olime – hingame nüüd kuklasse maailma parimatele!
Augustis kutsuti Põhjamaade ja Saksa tudengivormelid kodusele pinnale võistlema. 10 osavõtjaga üritus Baltic Open sõideti Rapla kardirajal ja lõppes eestlaste kaksikvõiduga (kaasa tegi ka esimesena valminud vormel FEST08), meeldejääv oli ka vormelite paraadsõit Tallinna kesklinnas ja avatseremoonia Vabaduse väljakul.